torsdag 23 oktober 2014

LITTERATURDISKUSSION OM DET SISTA KAPITLET (TACKSAMHET) I BOKEN "ALL IN"

Mitt arbete tillät inte mig tid idag att delta i litteraturdiskussionen om det sista kapitlet (Tacksamhet) i boken "All In", men jag hade tid att läsa igenom det hemma.

I detta kapitlet talade Emma om hur viktigt det är att hellre fokusera mera på det egenskaper vi har i oss istället på det vi inte har, eller det vi vill ha.

Personligen är jag helt enig med henne där hon också sa att det kan vara livfarligt att man alltid jämföra sig med andra.

Kapitlet behandlar viktigast vad " Tacksamhet" innebär för Emma, här sa hon  "Tacksamhet handlar om hur jag väljer att se på saker. Numera väljer jag att fokusera på de saker jag har istället för de jag vill ha". ( S.97) Hon också sade att "När jag mådde som allra sämst var jag så otacksam att jag inte ville leva längre. Jag kunde inte se att det fanns några bra saker i mitt liv" (S.99.)

Emma avrundade sina diskussion i boken med att reflektera över hur mycket hon kände att hon hade svikit så många människor som är nära henne, och även hur hon hade svikit seg själv.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar