onsdag 8 oktober 2014

BREV TILL MARCUS

Hej Marcus

Jag vill börja med att saga "tack"! Tack för att du är den som du är, tack för inspirationen och kraften historien om ditt live gav mig.

Mina namn är Jimmy Onochie Philips, jag är en av de studenter som säg dokumentären om dig och de utmaningar som livet kastade på dig. Jag så din vilja att inte bara överleva den kritisk skador du lidit under en av dina gymnastik träningspass, men också för att fysiskt utmana gränserna din mirakulösa överlevnad avsikt att ställa till dig. Först överlevde du mot all odds och sedan stod du upp och gå även när experter tror att du är annat offer för total förlamning. Du bevisar att de kan ta fel ibland, precis som var och en av oss. Utöver detta, du också visar världen hur längt beslutsamhet och mental styrka kan ta dem som är villiga att tro och försöka.

Marcus du är en mycket lycklig ung man, tur att överleva och fortsätt att leva och driva några av dina långe planerade drömmar, men det viktigaste är att du har mycket tur att  vara omgiven av människor som verkligen älskar och bry sig om dig. Från dina föräldra som gjorde allt de kunde för att vara där att stödja och ta hand om dig, til dina vänner som var alltid runt dig når du behöver dem mest. Det viktigast är din nu fd flickvän som är alltid där med dig för att mata, raka, bada och stödja dig på ett sätt jag inte kan avsluta lista ut. Marcus, varför gå ni från varandra efter allt ni har varit genom? Den kan jag inte sluta undra om!  Om den typen av offer inte kan göra en relation till att överleva för alltid, jag vet verkligen inte vad som kan.

Jag vill avsluta med att önska dig allt gott det någonsin kan vara, och att man aldrig ska sluta tro, aldrig sluta hoppas och aldrig sluta slåss och kämpa för att vara vem du förtjäner att bli.

Lycka till dig Marcus!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar